середа, 29 лютого 2012 р.

ТЮРМА НА ЛОНСЬКОГО (ВІДГУК) - до предмету УГКЦ в часі переслідувань

                                                                                   

Національний музей-меморіал жертв окупаційних режимів "Тюрма на Лонцького"

       Я був в тюрмі на Лонського двічі. Перший  раз був на молебні за отця Омеляна Ковча, який був у цій тюрмі. Його німці посадили, за те що він захищав євреїв, у часи переслідувань. Ось коротка інформація про нього: Під час німецької окупації Західної України, намагаючись врятувати євреїв від знищення, хрестив їх і видавав їм метрики про хрещення, не зважаючи на заборону цього окупаційною владою. Загалом їм було видано більше 600 свідоцтв про хрещення. Звернувся з листом до Гітлера, в якому засуджував масові вбивства євреїв і вимагав дозволу відвідувати євреїв у гетто.
     За ці дії навесні 1943 року був заарештований гестапо за надання допомоги євреям і ув'язнений у концтаборі Майданек, де таємно продовжував свою священицьку діяльність. 25 березня 1944 р. був газований та спалений у крематорії концтабору смерті Майданек (нині на терені міста Люблін, (Польша). Молебень пройшла вдало. Був на молебні Владика Венедикт, а також багато інших відомих діячів міста. Молебень відбувалася зимою у дворі. Далі ми пішли до самої тюрми і там розповідали про життя та мученицьку діяльність о.Омельяна Ковча. Згодом я приїжджав на кастинг. Завдячуючи цій тюрмі я по-новому почав дивитися на світ. Також я у особі о. Омельяна Ковча побачив Христа.
    Саме я був на місці мучеництва великого мученика. Я побачив на чому будувалася УГКЦ – на кістках мучеників отців.

Немає коментарів:

Дописати коментар