середа, 19 грудня 2012 р.

Порівняння Чину Покаяння у Требнику Пертра Могили та Требника УГКЦ (2001) [Курсовий з канонічного права]


Я вирішив порівняти Чин Покаяння у требнику Петра Могили та Требника УГКЦ бо вирішов, щоб показати глибокий Обрядовий зв’язок між УГКЦ, УПЦ-КП та УПЦ-МП. Дійсно новітні “Требники” чотирьох Церков Київської Традиції черпають з “Требника” Петра Могили.
  Треба врахувати, що“Требник” Петра Могили в собі поєднує вплив як і Східної так і Західної Обрядових Традицій. Цей “Требник” є синтезом молитовного досвіду Сходу і Заходу.
   Чин Покаяння у “Требнику” Петра Могили є дещо обширніший від Требника УГКЦ. Він у себе включає окрім послідовності Чину та Уставу поміщає Катехичні науки, як “Передмова до Сповіді”,  а також пояснення Божих та церковних заповідей; сім смертних гріхів та сім протилежних їм чеснот; сім діл милосердя та інше. В сьогоднішньому Требнику знаходимо лише сам Чин. Також на рахунок самого Чину, то він є скорочений та видозмінений. Що стосується змін, то як бачимо, з’явилися тропарі, яких нема у Могили. Відносно інших рубрик, таких як: “Поклонися” та молитви “Господи Боже спасення рабів Твоїх…”, то є відмінність в їхньому знаходженні у Чині. У могилянському Требнику – молитва “Поклонися Богу грішния…”, знаходиться на початку, а не після Чину Покаяння, як у сучасному. Не буду тут вдаватися в деталі аналізу Чину Сповіді у Требнику Петра Моглили. Лише зазначу, що назагал від “Требника” перейшло до Требника УГКЦ багато важливих молитов. Хоча в часи Петра Могили Требник” говорив, що має бути публічна сповідь каянника, а також перед тим поучення св’ященника, то суть залишилася та сама. Найбільшу подібність з новітньою молитвою УГКЦ має молитва розгрішення безумовно, а також благословення каяника. В Уставі, так як і в самому Чині, наголошується на тому, що сповідник не має права відпускати гріхи чи звільняти від церковних кар, заборон, або відлучень, які є зарезервовані за єпископом (за винятком того, коли ієрей має дозвіл від єпископа, або ж у випадку смертельної небезпеки). Також наголос йде на тому, що це таїнство має бажано здійснюватися у Церкві. В Уставі, так як і в самому Чині, наголошується на тому, що сповідник не має права відпускати гріхи чи звільняти від церковних кар, заборон, або відлучень, які є зарезервовані за єпископом (за винятком того, коли ієрей має дозвіл від єпископа, або ж у випадку смертельної небезпеки). Також має старатися ієрей відпускати гріхи в Церкві. Можна наводити багато подібностей та відмінностей між Требниками, але вони доводять, що є спільна лінія, яка доводить тяглість Київської Традиції УГКЦ[1].
 


Требник УГКЦ. Львів СВІЧАДО 2001.

Немає коментарів:

Дописати коментар