Слава Отцю і Сину і Святому Духу. Амінь!
Слава Тобі Господи
за наслідувача апостольських нравів
за архієрейське добриво,
за того хто на огонь та міч та звіра
не забовся йти заради віри у Тебе,
світлий подвиг зробивши,
Тож дай нам такої любові до Тебе
Та такої віру в Тебе, щоб ми нічього
небоялися та йшли за Тобою
Господи - Бог Ігнатія Богоносця та всіх святих Твоїх
Помилуй мене грішного та спаси Благий душу мою!
В ім'я Отця і Сина і Святого Духа
Амінь!
Ігна́тій Богоно́сець або Ігнатій Антиохійський (грец. Ιγνάτιος ο Θεοφόρος ), († 107, Рим) це один з перших отців Церкви, єпископ Антіохії, учень апостола Івана Богослова, святий, мученик.
Згідно зі свідченням ранніх Отців Церкви Ігнатій був другим був другим, або включаючи Апостола Петра, третім єпископом Антіохії в Сирії. Наслідником Апостола Петра, як говорить Євсевій (Hist. eccl.,3:22; Chron.ad.an.Abrah. 2085), був Еводій ,і на місці Еводія вступив Ігнатій. Про це свідчать також Ориген (Hom.6 in Luc.) та Єронім (De vir.ill.,16) [2].
Про обставини засудження і смерті відомо наступне. Під час одного з заворушень натовпу святого Ігнатія засудили за саме ім’я християнин.Вирок був виконаний в самій Антіохії, але очевидно він не був Римським громаданянином, інакше б його подібно апостолу Павлу вбили через відсічення голови [3].
Св. Ігнатій Богоносець загинув мученицькою смертю в Римі за імператора Траяна, який наказав кинути його на розтерзання звірам. Вірні позбирали кості св. Ігнатія і поховали у Римі. Згодом святі мощі відіслали до Антіохії, де їх поховали у храмі на дафнійському передмісті. У 450 році святі мощі перенесли до нової церкви, збудованої на місці зруйнованої поганської богині Фортуни. Мощі св. Ігнатія прославилися численними чудами. У середині VII ст. їх перенесли до Рима в церкву св. Папи Климента.
2 січня — Святого Ігнатія
11 лютого — перенесення чесних мощів св. свящмуч. Ігнатія Богоносця [4].
2 січня — Святого Ігнатія
11 лютого — перенесення чесних мощів св. свящмуч. Ігнатія Богоносця [4].
Для кращого розуміння його мучеництва створюють ікони, які допомагають нам наблизитися до цього святого мученика. Ми не маємо зосередждуватися на іконі, яка сама по собі нічого не значить. Ми коли дивимся на фотографії своїх рідних, то ми звертаємо насамперед увагу на них. Ікона це вікно та двері до Вічності, а не сама Вічність.
Св. Ігнатій Богоносець. Ікона кінця XVIII ст. (Музей ікон Аутенрід, Іхенхаузен)
Св. Ігнатій Богоносець. Ікона XVII - XVIII ст. (ГМИИ)
Св. Ігнатий Богоносець. Ікона. XVII ст. (приватна колекція)
Мучеництво святого Ігнатія. Менологій Василія II. X I ст.
Сцена мучеництва Ігнатія Богоносця рідше, ніж його одноосібні зображення, зустрічається в мінейний циклах. Так, в комплексі найбільш ранніх відомих лицьових Міней - в Мінологіі Василія II. Композиція більш динамічніша, аніж розписи храму монастиря Панагії Сумели : Ігнатій Богоносець впав на одне коліно, а в ліву руку, яка шукає опори на землі, вчепився лев. Другий звір з іншого боку терзає бік святого, а його права рука піднята в гору. Одяг святого залиий кров'ю. Архітектурний фон у вигляді круглої стіни вказує на місце того, що відбувається - арену цирку; по сторонам - з вікна вежі і через гірки видно голови людей, які спостерігають.
У пізньовізантійський період з'являється нова іконографія святого, який зображений сидячим на троні
На ряді російських ікон І. Б. показаний з святими. На новгородській іконі кін. XV в., яка, згідно писарських книг 1628-1629 рр., перебувала в місцевому ряду іконостасу Успенської церкви Муромського монастиря на Онезі (нині в ГРМ), Ігнатій представлений з отцями Церкви Яковом, братом Господнім, єп. Єрусалимським, і Миколою Чудотворцем, архиєп. Мирлікійського. Святі показані фронтально в ріст, Інатій Богоносецт тримає Євангеліє обома руками, в спогад про мученицьку кончину він у відповідності з описом іконописного оригіналу зображений у фелоні червоного кольору , разделанной білилами, в підризнику кольору лазурі . На двухсторонній іконі таблетці (на одній з сторін - хрещення), яка датується XV ст. Вибір святих на зворотному боці обумовлений календарним принципом; Ігнатій Богоносець представлений зі святителями Афанасієм та Кирилом Олександрійськими, чия пам'ять припадає також на 18 січня. В даному випадку зображення облачення святого не збігається з приписом іконописного оригіналу: фелон світло-коричневого кольору, підризник рожевий; пальці правої руки складені для благословення, на лівій руці, яка покрита фелоном - Євангеліє [5].
Ікони це вченя Церкви у фарбах. Ми коли дивимся на ікони, то ми пізнаємо Бога. Вони нам у доступний спосіб відкривають Божу дійсність. Ми завдяки них бачимо Бога. Безумовно без Христа та ближніх це б було не можливо. Також вони уводять нас у простір спілкування з святими. Бо так важливо мати уявлення, як людина виглядала. Коли ми сидимо в соціальних мережах, то ми вставляємо фотографію, бо не маємо змогу реально побачити людину. А ікони лише вказують на невидиму дійсніть, у якій на відмінно від моціальних мереж відбувається не віртуальне, а реальне спілкування.
Ікони св. Ігнатія Богоносця по новому мені відкрили цього святого. Я вже написав два курсових вивчаючи його тексти та на даний момент пишу пов'язану з вченням цього святого магістерську. Ікони мені по новому відкрили. Надіюсь і ви більше пізнаєте цього святого !
Святі Яків, брат Господній, св. Миколай Чудотворець
та св. Ігнатій Богоносець. Кін XV ст.
Святі Атанасій та Кирил Олександрійські,
св. Ігнатій Богоносець
[1] http://uk.wikipedia.org/wiki/Ігнатій_Богоносець
[2] проф. Н. И. Сагарда ,проф. А.И. Сагарда. Патрология. ст.180
[3] проф. Н. И. Сагарда ,проф. А.И. Сагарда. Патрология. ст.181-182
[4] http://uk.wikipedia.org/wiki/Ігнатій_Богоносець
[5] http://www.pravenc.ru/text/293491.html
Немає коментарів:
Дописати коментар